"Ce să le facem noi dacă plâng? Să le ștergem lacrimile?"

Ambulanța, chemată de deprimați, pentru dureri de dinți sau de șomeri ca să nu plătească asistența medicală

281
Ambulanța, chemată de deprimați, pentru dureri de dinți sau de șomeri ca să nu plătească asistența medicală - ambulanta-1481733328.jpg

Articole de la același autor

Cazurile în care Ambulanța este solicitată de constănțeni care nu reprezintă niciun fel de urgență a tot luat amploare în ultima vreme. Dacă unii sună la 112 pentru că plâng și sunt indispuși, alții spun că au probleme cu dantura sau febră sau nu au niciun loc de muncă și în acest fel își doresc să beneficieze de servicii medicale fără a scoate vreun ban din buzunar. 


Ca în fiecare an, numărul de solicitări către Serviciul de Ambulanță Județean (SAJ) a început deja să crească în această perioadă, ca urmare a faptului că medicii de familie intră în concediu și atunci oameni care se află în suferință apelează serviciul 112 pentru a-și rezolva diferitele probleme de sănătate. 


La acest moment, predomină patologia respiratorie, cum ar fi virozele, gripele, pneumoniile, dar și afecțiunile cardiace, care se decompensează. Reprezentanții SAJ primesc în jur de 300 de apeluri telefonice în numai 24 de ore, dar, din acest total, un procent semnificativ nu reprezintă urgențe majore. Spre exemplu, pacienții cu dureri de cap, de dinți, dureri abdominale sau cu dureri de tip artrozic pot fi tratați cu ușurință în cabinetele medicilor de familie sau policlinici. Mai mult decât atât, sunt persoane care sună la numărul de urgență pentru că sunt triste, dezamăgite de viață, poate și plâng. 


"În aceste condiții, ce să le facem noi? Să ne ducem să le ștergem lacrimile?, a declarat, pentru "Cuget Liber", directorul medical al SAJ, dr. Ionuț Cealera. 


Oamenii sună la 112 și spun că sunt bolnavi de inimă 
Între timp, pacienții au învățat cum să fenteze sistemul și, pentru a fi siguri că ajung la spital și primesc îngrijiri medicale gratuite, sună la Ambulanță și spun că au probleme cardiace. 


"Bineînțeles că la fața locului nu găsim bolnavi cardiaci, ci orice altceva. De precizat că mulți dintre ei și-ar putea rezolva, clar, problemele, fără să apeleze la noi, pentru că ne blochează activitatea, iar echipajele le răspund la solicitări și, dacă apare vreun caz care reprezintă urgență, ne putem întâlni cu situații în care să nu avem echipaje pe care să le trimitem", a completat dr. Cealera. 


În plus, ambulanțierii se confruntă tot mai des cu un alt fenomen, care ia amploare. Mulți oameni care nu au un loc de muncă și nici medic de familie sau adeverințe de la acesta sună la SAJ numai pentru a beneficia de servicii medicale gratuite. În acest fel, îngreunează nu numai munca celor de pe ambulanță, dar și a cadrelor medicale din Urgență, care abia fac față afluxului de bolnavi.
"Sunt multe cazuri în care ei și-ar putea rezolva problemele în ambulatoriu, la medicul de familie, la specialist sau chiar să se ducă singuri în UPU, nefiind pacienți țintuiți la pat, care să nu poată merge singuri acolo. Este posibil ca unii să vrea să ajungă dintr-o parte într-alta, dar sunt duși la cea mai apropiată unitate sanitară", a subliniat directorul medical al SAJ. 


Începând de astăzi, Ambulanța se așteaptă să aibă zilnic peste 300 de solicitări pe zi. Tocmai de aceea, pentru situațiile în care vor avea de-a face cu persoane agresive și care jignesc echipajele, se va apela la sprijinul Poliției sau a echipajelor de Jandarmerie, pentru a rezolva situația. 


Citeşte articolul integral pe sănătate.cugetliber.ro

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.486 secunde